Kultivace 800: WINDOW POP Hradec Králové

Místo
Hradec Králové
od:
4. 11. 2025
do:
4. 12. 2025

Propojíme designéry a hradecké podnikatele a společně zútulníme veřejný prostor.

WINDOW POP přináší do města jedinečný projekt designérky Veroniky Rút a architektky Alexandry Georgescu, který propojuje udržitelný design, architekturu a umění.

Festival proměňuje městský prostor s vizí vytvořit místo pro všechny – ekologické, inkluzivní, bez bariér a plné atraktivních lokálních obchodů.

Hlavním cílem je spojit designéry a místní kreativní podnikatele v soutěži o nejlepší výlohu. Klade se důraz na udržitelnost, estetiku a eliminaci vizuálního smogu, aby se veřejný prostor stal nejen funkčním, ale i krásným.

4. 11. od 15.00 vás zveme k procházce po jednotlivých výlohách, na které svoje instalace představí vybraní designéři. Začátek procházky bude u prodejny Jordi’s Chocolate (Špitálská 149, 500 03 Hradec Králové).

4. 12. proběhne závěrečné setkání a vyhlášení ceny poroty a divácké ceny.

Hlasovat o nejlepší výlohu bude možné od 4. 11. prostřednictví našich webových stránek.

Projekt s laskavým svolením navazuje na WINDOW POP Brno.

Soutěž WINDOW POP

Jordi’s: studio besiidka

studio besiidka tvoří dua Nikola Chromečková a David Hotárek, ti tvoří na pomezí food a produktového designu. Od jedlých instalací z krémů a čokolády až po kovové a skleněné objekty – jejich práce

osciluje mezi pomíjivým zážitkem a trvalým artefaktem. Spolupracují s gastro výrobci i lokálními producenty a hledají nové formy sdílení a vyprávění příběhů skrze textury, materiály a chuť.

Svým přístupem chtějí skrze výlohu v rámci projektu Window POP otevírat dialog mezi veřejným prostorem, podnikáním a designem.

Erko Mostecká: Julie Slauka a Adéla Waldhauserová

Dvě fotografky, výtvarné umělkyně, aranžérky. Věnují se tvorbě instalací a set designu. Navrhují výlohy, kde se prolíná hravost, společný humor a smysl pro detail. Rády experimentují s papírem, zbytkovými materiály a recyklací, čímž dávají věcem nový život a nečekaný vizuální výraz. Nebojí se nadsázky a živé barevnosti.

Výlohy či set‐​design vnímají jako…

„okno“ do sdílených příběhů, míst, emocí.

Mýdlárna U Dvou koček: Klára Vlachová

Klára Vlachová je výtvarnice a designérka pohybující se na pomezí digitálních technologií, interaktivních instalací a práce s materiálem. Vychází z technické zručnosti i hravého experimentu, ve svých projektech spojuje fyzický objekt s pohyblivým, zvukovým či světelným prvkem. Zaměřuje se na mezioborovou spolupráci a hledání nových forem, jak propojit umění, prostor a technologii.

MyTi kvítí: Samuel Pospíšil

Student grafiky a intermediální tvorby na vysoké škole v Hradci Králové se zkušeností s fotografií, knižní sazbou a ilustrací. Prostřednictvím svých prácí se snaží poukazovat a přinášet nové hodnoty pro okolní svět.

Výloha jako…

netradiční plátno s obrovský potenciálem oslovit kolemjdoucí a vytrhnout je z jejich všedních procházek městem a udělat i díky tomu veřejný prostor čitelnějším prostředím.

KMS Pražské Předměstí: Pavlína Jindrová

Pavlína se vidí jako hravý kolemjdoucí, který pečlivě pozoruje své okolí. Nejen díky rodičovství vnímá umění a okolní svět dětskou optikou. Baví ji věci lidské všednosti, které přetváří a aranžuje do nevšedních kompozici, objektů a zážitků.

Výlohy nemají…

jen výpovědní hodnotu o daném místě, ale i o tom, kdo jsme. Jejich vizuální pojetí vytváří charakter místa. Je to prostor pro komunikaci, hravosti, sdělení. Působí na každého z nás. Když se výloha k výloze přidá, tak z toho může být i hezká procházka po městě.

Živé boty: Johana Rusková

Architektka a designérka pohybující se na pomezí bytové architektury, instalace a vizuálního vyprávění prostoru. Ve své praxi hledá rovnováhu mezi dostupným a osobním, trvalým a dočasným, minimalismem a výrazným detailem. Zajímá ji proměna prostoru skrze upcyklaci, spoluúčast a každodenní rituály, stejně jako kritické a experimentální přístupy k architektuře a městu.

Výlohy nejsou jen…

jako statické vitríny něčeho, co se děje za nimi, ale jako okna (oka?) do ulic, které fungují oboustranně. Jsou nedílnou součástí veřejného prostoru. Reflektují péči lidí ‘za sklem’, ale taky obecný zájem obyvatel a kolemjdoucích. Ovlivňují barvou, výrazem, náladou, obsahem… dokáží inspirovat, přivést na jiné myšlenky, ale taky pěkně naštvat nebo nudit.

Polstrin: Natálie Kratochvíle

Specializuje se na kreativní komunikaci v online i offline prostředí. Je vizuální tvůrkyní, ideamakerkou, ale má produkční i manažerské zkušenosti. Zabývá se grafikou, ilustrací, prací s jazykem a textem, má cit pro umění, design, architekturu, literaturu, módu i sociologii. A díky tomu všemu kreativně propojuje obraz, slovo i video do nápaditých a osobitých konceptů. 

Výloha funguje jako…

Jako maják bloudícího tmou, mlhou, šedem, tokem bezčasí, městem bez barev. Zastávka na nadechnutí, prostor pro přemýšlení, nostalgická připomínka, projasnění dne, rozesmání, uvolnění, pozastavení.